امنیت گرجستان چگونه است

امنیت گرجستان چگونه است ؟ شاید این سوال خیلی مهمی برای اغلب کسانی باشد که یا قصد مهاجرت به گرجستان را دارند و یا اینکه قصد سرمایه گذاری در گرجستان دارند.
امنیت یکی از مهمترین فاکتورهای بخش سرمایه گذاری برای اغلب تجار و بازرگان ها به حساب می آید ، زیرا اگر در کشوری که قصد سرمایه گذاری و یا زندگی در آن مطرح می شود امنیت نباشد ، حتی اگر درآمد و کار هم خیلی خوب باشد ، ارزشی نخواهد داشت.  جالب است بدانید که کشور گرجستان جزو یکی از امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود و طبق آمارهای رسمی که اعلام شده است از نظر شاخص جرم ( میزان جرم و جنایت ) جزو کشورهای بسیار کم جرم جهان به شمار می رود و از این حیث رتبه ششم جهان را داراست. 
همچنین کشور گرجستان از نظر شاخص امنیت ، طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۷ میلادی ، پس از کشورهای سنگاپور و کره جنوبی ، بعنوان سومین کشور امن جهان معرفی شده است. از زمان اصلاحات میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور سابق گرجستان در سال ۲۰۰۳ میلادی کشور گرجستان به عنوان یک مکان بسیار امن و به دور از هرگونه تنش و جرم شناخته شده است.
به گونه ای که در سطح معابر و خیابان های عمومی هرگز شاهد کیف قاپی ، جیب زنی و …. نخواهید بود حتی در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد.
شاهد نزاع و دعواهای خیابانی با چوب و چماق و چاقو و یا اسلحه گرم نخواهید بود و آرامشی که در شهرهای مختلف گرجستان از جمله تفلیس پایتخت این کشور حکمفرماست شاید در هیچ جای جهان قابل مشاهده نباشد.  با توجه به تجربه چندین ساله ما در گرجستان به قاطعیت خدمت شما عرض می کنیم که امنیت گرجستان فوق العاده است ، بنابراین اگر در صدد مهاجرت به این کشور هستید این را به عنوان یک فاکتور مثبت در محاسبات خودتان لحاظ کنید.

امنیت گرجستان و علت های آن
به نظر شما علل اصلی امنیت گرجستان چه چیزی می تواند باشد؟
دلایل اصلی امنیت در گرجستان به قرار زیر است :
۱ – خواست و جدیت دولت گرجستان در مبارزه با اشرار و گروه های سازمان داده شده با همکاری شرکای منطقه ای و فرامنطقه ای 
۲ – همکاری مردم گرجستان با پلیس و دستگاه های اطلاعاتی جهت مبارزه با اشرار و مجرمان خطرناک
۳ – برگزاری کلاس های آموزشی برای مجرمین در سطح زندان های گرجستان و ترغیب آنها به خوب زیستن.
دلایل بالا از مهمترین دلایل امنیت در گرجستان محسوب می شد هر چند که معتقدیم میزان سواد و فرهنگ بالای جامعه گرجستان نیز  یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش جرم و جنایت در این کشور منطقه قفقاز
به شمار می رود ……
در صورتی که کشورهای همسایه گرجستان نظیر : ترکیه ، ارمنستان جمهوری آذربایجان ، منطقه چچن و داغستان روسیه ، شرایط زیاد جالبی از نظر میزان جرم و جنایت ندارند ، ولی گرجستان در مرکز این همه مناطق نا آرام و پرتنش بعنوان سومین کشور امن جهان معرفی می شود، که واقعا جای تحسین و شگفتی دارد.
امیدواریم که امنیت گرجستان همچنان به همین نحو باقی بماند……

توسط adys